Wat zijn de grootste nadelen van het werken voor Deliveroo?

Naast een mooi aantal voordelen is kleven er ook nadelen aan Deliveroo als opdrachtgever:

Geen vast dienstverband:

Deliveroo wilt in principe alleen nog maar met opdrachtnemers werken. Dit betekent dus sowieso dat je:

Onduidelijkheid met betrekking tot verzekeringen:

Hoewel Deliveroo zegt dat je ze een wettelijke zorgplicht hebben en die van plan zijn na te komen, is de daadwerkelijke praktische invulling en toepasbaarheid niet helemaal duidelijk. Maar in principe ben je als opdrachtnemer verzekert voor aansprakelijkheid en ongevallen.

update: Zelf ben ik onlangs ten val gekomen en heb ik contact gezocht met Deliveroo mbt de verzekering. De polissen zijn opgevraagd en zodra ik duidelijkheid heb zal ik deze ook hier delen. In eerste instantie lijkt het er nu op dat ik Deliveroo aansprakelijk moet stellen, iets dat natuurlijk in basis niet betekent dat je verzekerd bent… Het geeft mij in ieder geval een nare bijsmaak.

Onpersoonlijke (slechte) communicatie:

Deliveroo als opdrachtgever bestaat vooral uit een mailadres (bekijk de contactmogelijkheden) en een chat-app waar je met OC (Order Control) contact hebt tijdens je dienst. Ik maak er persoonlijk een punt van iedere avond bij zowel het begin als einde van mijn dienst te groeten, maar zelfs dat is niet ‘nodig’. Als je te maken hebt met een lekker soepel lopende avond je dus kans dat je 0.0 contact hebt met je opdrachtgever.

Tot voor kort leken de mensen achter de chat-support ook nog hun avatar (plaatje) te veranderen zodat je wist met wie je te maken had (ik heb in ieder geval energie gestoken om te weten te komen welke naam bij welke foto hoort), helaas lijkt dit iets uit het verleden te zijn. De afgelopen week heb ik alleen nog maar tegen een onpersoonlijk ogend bedrijfslogo gepraat, jammer!

Eventuele vragen over facturen, materialen of andere situaties stel je over email,  maar het kan zomaar een paar dagen duren voordat je een antwoord krijgt.

Eerste aanspreekpunt bij klachten:

Hoewel Deliveroo best moeite doet om dit te beperken ben je in praktijk de eerste die te maken krijgt met de ontevredenheid van klanten en restaurants. Zeker als het druk is kan dit leiden tot een hele hoop frustratie, aan alle kanten. Dit zijn verklaarbare, logische gevolgen van een bedrijf dat hard groeit en niet genoeg opdrachtnemers kan vinden (deels omdat hun bestaande personeel niet verder kan of wilt), maar vervelend is het natuurlijk wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *