Veelgestelde Vragen – FAQ

Op deze pagina probeer ik de meest gestelde vragen over het werken als freelancer (opdrachtnemer) voor Deliveroo te beantwoorden. Als jouw vraag er nog niet bijstaat kan je deze stellen via de community pagina.

Schrijf je direct in als opdrachtnemer van Deliveroo en ontvang 100 euro extra na de eerste 30 leveringen!

Algemeen

Deliveroo werkt met zones, het gebied waarin bezorgt kan worden. Op dit moment zijn er zones in 12 verschillende Nederlandse steden. In de meeste gevallen is er maar 1 zone per stad, maar er zijn uitzonderingen zoals Amsterdam en Den Haag.

Helaas hebben we niet een super goede kijk op de zones en waar de grenzen precies liggen, Deliveroo heeft helaas geen mooie kaarten beschikbaar die we kunnen bekijken. Zover we weten komt het erop neer dat een aangesloten restaurant in een straal van 2.5km leveringen kan aanbieden via het Deliveroo platform. Omdat het een straal betreft kan de daadwerkelijke route die je moet fietsen ruim meer zijn (1KM extra is geen uitzondering).

Dit betekent dat restaurants aan de randen van de zone ervoor verantwoordelijk zijn dat de zone ‘ruimer’ is, of hier rekening mee gehouden word door Deliveroo is wederom niet inzichtelijk. In mijn ervaring (Haarlem) is dit helaas niet het geval; het is goed mogelijk een bestelling te krijgen van een restaurant aan de rand van een zone, je 2.5 KM “de verkeerde kant” op stuurt om vervolgens 4-5km terug te noemen richting het centrum van de zone (en de plek waar dus de meeste restaurants zich bevinden). Inefficient en helaas iets waar Frank nog geen rekening mee lijkt te houden.

Category: Algemeen

We leven in moderne tijden en ook bij Deliveroo merk je dat, alles gaat via een app! Nadat je eenmaal geregistreerd bent als opdrachtnemer en een sessie geboekt hebt kan je online gaan in je zone. De zone hebben een zogenaamde GeoFence wat betekent dat je daadwerkelijk aanwezig moet zijn binnen de zone waarin de order(s) geleverd kunnen worden. Zodra je de app online hebt staan ben je ready to roll!

  1. Je krijgt een notificatie dat je een nieuwe bestelling hebt. In dit scherm zie je direct welk restaurant de order voor je heeft en waar deze zich bevind op de kaart.
  2. Na het aannemen van de order navigeer je naar het restaurant, dit kan op eigen kennis (deze vergaar je snel!) of via de app.
  3. Aangekomen bij het restaurant geef je aan dat je gearriveerd bent (swipen is ook hier part of the game). In bijna alle gevallen is het makkelijkste om de grote Deliveroo rugzak buiten te laten en alleen de veel kleinere thermal bag mee naar binnen te nemen.
  4. Je kan in de app aflezen welke order van jou is, in de vorm van een nummer. Je ziet ook wat er besteld is. Zo kan je samen met het restaurant controleren dat je de juiste producten meeneemt naar de klant.
  5. Eenmaal de producten in je tas geef je in de app aan dat je de spullen opgehaald hebt. Je ziet op dat moment (pas) het adres van de klant.
  6. Nu ben je dus onderweg naar de klant, aangezien je eten bij je hebt is het de bedoeling dit zo snel mogelijk (maar veilig) te doen. Navigeren kan vrij gemakkelijk op basis van je eigen kennis of via de Rider app, deze heeft ook een goede integratie met Google Maps die je kan voorzien van fietsinstructies.
  7. Aangekomen bij de klant geef je dat aan in de app. Deurbel gevonden en even wachten.
  8. Je overhandigd het eten aan de klant en rondt de bestelling af in de rider-app. Maar natuurlijk niet voordat je de klant een fijne dag en smakelijk eten hebt gewenst 😉
  9. 5 euro verdiend!

Dit zijn zo’n beetje de stappen die je voor elke order doorloopt. Uitzondering is als je twee orders tegelijkertijd ophaalt bij een restaurant. Dan kan krijg je na het afronden van de eerste levering direct het tweede adres te zien waar je moet gaan leveren.

Als opdrachtnemer staat het je vrij het uitvoeren van je werk naar eigen inzicht te doen, dus er is genoeg ruimte om je eigen flair mee te nemen… Het staat je ook vrij orders van bepaalde restaurants te weigeren. In extreme situaties kan je ook bepaalde klanten weigeren, maar daarvoor moet je wel altijd even contact zoeken met OC.

Category: Algemeen

Dat is heel simpel, gewoon door deze of 1 van de andere links op deze website te volgen!

Dit systeem van referrals (doorverwijzingen) wordt door Deliveroo ondersteund om zoveel mogelijk vrienden, familie, kennissen en anderen aan het werk te krijgen als opdrachtnemer bij Deliveroo. Je krijgt de bonus na het doen van 30 leveringen. Daarnaast blijf je natuurlijk ook in aanmerking komen voor andere bonussen.

Category: Algemeen

Als opdrachtnemer heb je natuurlijk soms ook vragen die je direct met je opdrachtgever wilt bespreken, dit kan op de volgende manieren:

  • E-mail: freelancer@deliveroo.nl
  • Telegram: Order Control (OC) kan je lang niet overal mee helpen, maar tijdens je sessies zijn ze natuurlijk super waardevol en belangrijk. Je kan ze bereiken via de Telegram app, op telefoonnummer 06-49073969
  • Telefoon: Rider Support is bereikbaar voor dringende situaties op telefoonnummer 088-3354854
Category: Algemeen

Nee, dat is niet verplicht. Ik doe het zelf bijvoorbeeld niet. Ook het gebruik van de Deliveroo rugzak is niet verplicht, maar wel handig. Zolang je een vergelijkbaar (formaat) rugzak gebruikt dan kan je gewoon aan de gang als opdrachtnemer bij Deliveroo.

Category: Algemeen

Ja! Dat mag sinds kort. Deliveroo neemt op dit moment opdrachtnemers aan die op scooters of brommers rijden. Natuurlijk is een e-bike ook een goede optie.

Het moet natuurlijk wel gezegd worden dat vooral als fietser je het voordeel van sporten tijdens het werk ervaart 😉

Category: Algemeen

Dit is natuurlijk de belangrijkste vraag van allemaal! Hoewel het antwoord voor iedereen een beetje anders zal liggen zijn de belangrijkste voordelen de volgende:

  • Lekker flexibel
  • Sportief bezig zijn
  • Je stad echt goed leren kennen
  • De leukste restaurants ontdekken
  • Interactie met klanten en restaurants
  • Een leuk extra inkomen!

Natuurlijk is het laatste punt echt het belangrijkste. Lees meer over de tarieven die gelden voor ZZP-ers.

Category: Algemeen

Je hebt het volgende minimaal nodig:

  • Kamer van Koophandel inschrijving (KvK nummer)
  • Belastingdienst BTW nummer
  • Vervoersmiddel
    • Fiets
    • Scooter
    • Brommer
    • E-Bike
  • Tas om voedsel in te vervoeren
    • Deliveroo tas
    • Andere tas (hou goed rekening met het minimale formaat)
  • Smartphone
    • Android 4.3 of nieuwe
    • iOS
Category: Algemeen

Deliveroo Nederlands is op dit moment actief in 12 Nederlandse steden:

  • Amsterdam
  • Amstelveen
  • Breda
  • Delft
  • Den Bosch
  • Den Haag
  • Eindhoven
  • Haarlem
  • Leiden
  • Rotterdam
  • Tilburg
  • Utrecht

Op 24 januari 2018 zijn er twee steden toegevoegd aan het Deliveroo aanbod:

  • Nijmegen
  • Arnhem
Category: Algemeen

ZZP

Naast een mooi aantal voordelen is kleven er ook nadelen aan Deliveroo als opdrachtgever:

Geen vast dienstverband:

Deliveroo wilt in principe alleen nog maar met opdrachtnemers werken. Dit betekent dus sowieso dat je:

Onduidelijkheid met betrekking tot verzekeringen:

Hoewel Deliveroo zegt dat je ze een wettelijke zorgplicht hebben en die van plan zijn na te komen, is de daadwerkelijke praktische invulling en toepasbaarheid niet helemaal duidelijk. Maar in principe ben je als opdrachtnemer verzekert voor aansprakelijkheid en ongevallen.

update: Zelf ben ik onlangs ten val gekomen en heb ik contact gezocht met Deliveroo mbt de verzekering. De polissen zijn opgevraagd en zodra ik duidelijkheid heb zal ik deze ook hier delen. In eerste instantie lijkt het er nu op dat ik Deliveroo aansprakelijk moet stellen, iets dat natuurlijk in basis niet betekent dat je verzekerd bent… Het geeft mij in ieder geval een nare bijsmaak.

Onpersoonlijke (slechte) communicatie:

Deliveroo als opdrachtgever bestaat vooral uit een mailadres (bekijk de contactmogelijkheden) en een chat-app waar je met OC (Order Control) contact hebt tijdens je dienst. Ik maak er persoonlijk een punt van iedere avond bij zowel het begin als einde van mijn dienst te groeten, maar zelfs dat is niet ‘nodig’. Als je te maken hebt met een lekker soepel lopende avond je dus kans dat je 0.0 contact hebt met je opdrachtgever.

Tot voor kort leken de mensen achter de chat-support ook nog hun avatar (plaatje) te veranderen zodat je wist met wie je te maken had (ik heb in ieder geval energie gestoken om te weten te komen welke naam bij welke foto hoort), helaas lijkt dit iets uit het verleden te zijn. De afgelopen week heb ik alleen nog maar tegen een onpersoonlijk ogend bedrijfslogo gepraat, jammer!

Eventuele vragen over facturen, materialen of andere situaties stel je over email,  maar het kan zomaar een paar dagen duren voordat je een antwoord krijgt.

Eerste aanspreekpunt bij klachten:

Hoewel Deliveroo best moeite doet om dit te beperken ben je in praktijk de eerste die te maken krijgt met de ontevredenheid van klanten en restaurants. Zeker als het druk is kan dit leiden tot een hele hoop frustratie, aan alle kanten. Dit zijn verklaarbare, logische gevolgen van een bedrijf dat hard groeit en niet genoeg opdrachtnemers kan vinden (deels omdat hun bestaande personeel niet verder kan of wilt), maar vervelend is het natuurlijk wel.

Category: ZZP

Als ZZP’er is Deliveroo een best een aantrekkelijke opdrachtgever, om de volgende redenen:

Minimale eisen om te voldoen als opdrachtnemer:

Met een fiets, telefoon en tas voldoe je in principe al aan alle eisen die Deliveroo aan je stelt.

Naar eigen inzicht uit te voeren:

aangezien er geen sprake is van een dienstverband en gezagsverhouding staat het je vrij je werk naar eigen inzicht uit te voeren. In praktijk betekent dit vooral dat je er voor kan kiezen bestellingen van bepaalde restaurants niet aan te nemen.

Leuke extra inkomsten, minimale tijdsinvestering:

Met een paar avonden per week een paar uur fietsen kan je een leuk bedrag bij elkaar fietsen. De tarieven en incentives zijn best heel aardig.

Iedere twee weken betaald:

Facturen worden iedere twee weken opgemaakt, en betaald.

Sporten tijdens werkzaamheden:

Persoonlijk is dit voor mij een groot voordeel. Ik vind het heerlijk om even lekker een paar uurtjes actief bezig te zijn, je kan natuurlijk zo langzaam of snel fietsen als je zelf wilt. Maar sneller is leuker én levert meer op 😉

Perfecte manier om stad te leren kennen:

Ik heb mezelf nog nooit zo verbonden met mijn stad gevoelt, ik weet nu precies hoe de opbouw van de stad is qua wegen en buurten. Ik heb ook een groot aantal nieuwe en vooral leuke restaurants leren kennen.

Natuurlijk zijn er ook nadelen aan het werken voor Deliveroo.

Overtuigd dat werken voor Deliveroo een goede fit is voor jou? Schrijf je dan nu in via deze link en krijg een extra bonus van 50 euro na het leveren van je eerste 30 bestellingen!

Category: ZZP

Op dit moment lijkt het erop dat Deliveroo Nederland alleen met opdrachtnemers wilt werken, een echt dienstverband lijkt er dus niet (meer) in te zitten. Dit geldt dus helaas ook voor bestaande werknemers, die allemaal min of meer gedwongen worden richting te nieuwe constructie.

Niet iedereen is het met de validiteit en rechtmatigheid van deze constructie eens. Lees meer: Riders Union 

Category: ZZP

De belastingdienst was er niet zomaar van gediend als je als ZZP’er er maar 1 opdrachtgever hebt. In principe moet je voldoen aan de voorwaarden van ondernemerschap en meerdere opdrachtgevers hebben. Helaas geeft de belastingdienst geen minimum aantal op, maar in de praktijk is gebleken dat 3 per jaar een veilige ondergrens is.

Toch lijkt in het bovenstaande een verandering te zijn. Aangezien de belastingdienst zelf geen harde eisen stelt is er steeds meer ruimte (genomen) door kleine zelfstandigen die maar 1 of 2 opdrachtgevers hebben. Als het gaat om wat extra inkomsten te generen (zoals in 99% van de Deliveroo opdrachtnemers) dan lijkt er niet veel risico te zijn voor de opdrachtnemer met maar 1 opdrachtgever. Maar helaas blijft dit tot nu toe dus een wat onduidelijk gebied in de wetgeving.

Lees meer:

Category: ZZP

Aansprakelijkheidsverzekering Deliveroo ZPP

Deliveroo heeft een collectieve aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, die ook geldt voor opdrachtnemers. Dit betekent dat je verzekerd bent voor eventuele schade die je veroorzaakt tijdens het uitoefenen van opdrachten namens Deliveroo.

Ongevallenverzekering Deliveroo ZZP

Daarnaast heeft Deliveroo heel recent een e-mail heeft verstuurd met betrekking tot een ongevallen verzekering. Ook de daadwerkelijke dekking van deze verkering is niet helemaal duidelijk, er zijn geen polisvoorwaarden beschikbaar om door te spitten helaas.

Wij hebben zorgplicht naar alle bezorgers en zullen er altijd voor zorgen dat alle bezorgers de bescherming hebben die ze verdienen.

Daarom worden alle riders gedekt door Deliveroo in het geval van een ongeluk.

Dit betekent dat alle ongeval-gerelateerde schade gedekt is. Dit is inclusief financiële schade en kosten van persoonlijk letsel. De maximale dekking is €2.5m per schadeclaim.

Dit product is kosteloos beschikbaar voor alle riders omdat we jullie de bescherming willen bieden die je verdient terwijl je met Deliveroo werkt.

Het is natuurlijk goed om te zien dat Deliveroo hier stappen probeert te maken. In dezelfde email waarin de ongevallen verzekering gecommuniceerd is stond ook een oproep aan de Nederlandse politiek de wetgeving te veranderen om “nog” betere mogelijkheden te kunnen bieden voor ZPP opdrachtnemers.

Update:

Ik heb persoonlijk gebruik moeten maken van de voorzieningen die Deliveroo biedt in deze. Meer te lezen via deze link: werkenbijdeliveroo.nl/2018/02/11/zowel-schade-als-gemiste-inkomsten-als-gevolg-ongeval-vergoed-deliveroo/

Category: ZZP

Het is niet verplicht de kit van Deliveroo te gebruiken, maar zeker de rugzak en thermal bag vind ik persoonlijk erg handig. Maar nogmaals, het is niet verplicht.

Als je gebruik wilt maken van de Deliveroo branded spullen zul je daarvoor moeten betalen, gelukkig zijn de core producten wel te bestellen zonder kosten vooraf (de kosten voor deze producten worden dan in kleine hoeveelheden ingehouden op de eerste paar facturen).

Onder de core kit valt:

  • Deliveroo Backpack (60,50 euro inclusief BTW)
  • Deliveroo Thermal Bag (13,31 euro inclusief BTW)
  • Deliveroo Jas (49,61 euro inclusief BTW)

Natuurlijk kan je de kosten van deze kit opvoeren als kosten op je inkomstenbelasting en  kan je de BTW die je betaald aftrekken bij het opgeven van je inkomstenbelasting. Dit geldt ook als je betaald via de bovengenoemde methode.

Je kan deze, en andere, kit bestellen via https://kit-deliveroo-netherlands.myshopify.com

Let op: bestellen van deze kit is alleen mogelijk na registratie en goedkeuring.

Category: ZZP

Mensen kunnen op twee verschillende manieren fooi geven, digitaal en ouderwets  in de vorm van cash.

In het geval van digitale fooi krijg je dit uitbetaald op je factuur. Dit is apart opgenomen en er word (natuurlijk) geen BTW over dit bedrag toegevoegd. Let op dat je dit wel op moet geven bij je inkomstenbelasting (1 keer per jaar).

Cash heb je direct in je broekzak, natuurlijk geld de verplichting voor het opgeven bij je inkomstenbelasting hier ook. In praktijk blijkt echter dat dit veelal niet gebeurd, niet in de laatste plaats omdat de belastingdienst dit niet kan controleren…

Category: ZZP

Zeker! In de tijd dat ik nu voor Deliveroo werk zijn er elke periode nog wel extra bonussen te verdienen.

Tweewekelijkse bonus

Dit type bonus wordt via de nieuwsbrief comunniceerd met de opdrachtnemers en bestaat vaak uit een staffel. Een voorbeeld:

  • 10 orders krijg 25 extra
  • 20 orders krijg 40 extra
  • 40 orders krijg 40 extra
  • 60 orders krijg 45 extra

Totale extra bonus voor het leveren van 60 orders is in dit geval 150 orders. Ik heb bonussen gehad in deze categorie tussen de 100 en 175 EUR.

Bonus per order

Naast de tweewekelijkse bonus die je ‘vrij kan spelen’ als opdrachtnemer geeft Deliveroo ook regelmatig een extra bonus-per order. De hoogte van deze extra bonus is per sessie afhankelijk, en wordt dagelijks (wanneer van toepassing) gecommuniceerd via SMS en is natuurlijk ook zichtbaar in de rijder-applicatie.

Vaak zijn dit bonussen tussen de 50 cent en 1.5 euro (!) per order dat je EXTRA krijgt bovenop het standaard trafief en de hierboven al genoemde tweewekelijkse bonus.

Salaris Deliveroo

Als opdrachtnemer kan je natuurlijk niet van een salaris spreken, maar van een vergoeding voor geleverde diensten. De drie elementen die de hoogte van je vergoeding bepalen zijn:

  1. Standaard tarief
  2. Extra bonus per order (niet altijd van toepassing
  3. Tweewekelijkse bonus

 

 

Category: ZZP

Je moet ieder kwartaal aangifte doen van je omzet. Ieder kwartaal betaald je omzetbelasting (BTW). Daarnaast moet je jaarslijk aangifte doen van je inkomsten.

Als ondernemer kan je kosten die gemaakt zijn voor het uitvoeren van je werkzaamheden aftrekken (bij inkomstenbelasting) en de BTW die daarmee gemoeid is aftrekken (per kwartaal bij de omzetbelasting).

Bekijk ook:

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/belastingtips_zzp-er/welke_kosten_zijn_aftrekbaar_voor_zzp/

Category: ZZP

Je krijgt van Deliveroo Nederland de volgende vergoeding:

  • 5 euro per geleverde order
  • 3,75 euro per geleverde order indien je 2 orders tegelijkertijd op kan pikken bij het restaurant.

Deze tarieven zijn exclusief BTW.

Deliveroo heeft een extra bonus aangekondigd die loopt van 26-12-2017 tot eind februari 2018. Per levering krijgen opdrachtnemers 1 euro extra, dit maakt dus 6 euro/4,75 euro.

Category: ZZP

Deliveroo maakt iedere 2 weken een factuur aan namens de opdrachtnemers. Dit gebeurd op de 1ste van de maand en op de 16de van de maand. De periodes lopen altijd van:

  • 1ste tot en met 15de van de maand
  • 16de tot de 30ste/31ste van de maand

Betaling gebeurd automatisch op het doorgegeven bankrekeningnummer. In de meeste gevallen staat het geld nog op dezelfde dag op de bankrekening, maar het is mogelijk dat hier een dag of twee vertraging in plaatsvind.

Category: ZZP

Omdat Deliveroo alleen maar met opdrachtnemers werkt moet je inschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Op de website van de KvK kan je hier meer over vinden.

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven/

Tip:

Je kan je niet inschrijven als je doel is om alleen voor Deliveroo te gaan werken, je zult dus wel het doel moeten hebben om te groeien als opdrachtnemer en voor meerdere opdrachtgevers ta gaan werken. Dit hoeft overigens niet per se in dezelfde branche te zijn.

Category: ZZP

Rider app

De rider app is beschikbaar voor Android en iOS.  Als je eenmaal de app op je telefoon hebt kan je inloggen op basis van je geboekte sessies en je locatie. Het is niet nodig om de op de voorgrond te houden als je eenmaal ingelogd bent. Natuurlijk is het wel handig om, via instellingen, de Rider app toe te staan notificaties te genereren. Zonder die notificaties is het natuurlijk lastig om te zien wanneer je een nieuwe order krijgt. Maar in het algemeen kan je het zien als een soort Whatsapp, je krijgt berichten (orders) binnen ook als de app niet op de voorgrond is.

Category: Rider app

Ja, dat kan zeker! Als opdrachtnemer staat het je vrij naar eigen inzicht de werkzaamheden uit te voeren. Een belangrijk onderdeel hiervan is het kunnen weigeren van orders.

Dit kan om verschillende redenen natuurlijk, misschien werk je voor iemand anders (een andere platform app), heb je geen zin, heb je mechanische pech of wat dan ook. In de app kan je bij het ontvangen van een order in ieder geval kiezen uit een aantal mogelijkheden. Het meest voor de hand liggende is het weigeren van een bestelling op basis van de lange wachttijd of op basis van locatie (te ver weg).

 

Category: Rider app

FRANK is de naam van het algoritme dat voor het toewijzen van de bestellingen verantwoordelijk is. Er gaan een hoop geruchten over Frank maar helaas weten we maar weinig over de precieze werking. Hoewel Deliveroo meerdere malen gezegd heeft dat Frank alleen op basis van locatie beslist wie welke order toegewezen krijgt lijkt dat onwaarschijnlijk.

Het FRANK algoritme is er ook voor verantwoordelijk om de tijdsindicatie te geven op de website/app van Deliveroo. Deze levertijd staat altijd bij restaurant en moet klanten een goede indicatie geven hoe lang het duurt voordat een eventule bestelling geleverd kan worden.

Het FRANK algoritme laat restaurants weten wat de status is van de actieve bestelling, hoe ver een toegewezen opdrachtnemer nog weg is van het restaurant en dus of de bereiding van de bestelling alvast begonnen kan worden.

FRANK beslists ook of er meerdere bestellingen tegelijkertijd opgehaald kunnen worden bij 1 restaurant. Helaas blijkt in praktijk nog regelmatig dat er teveel afstand (en dus tijd) tussen de klanten zit en dus zijn die bestellingen niet optimaal. Order Control kan hier gelukkig wel invloed op uitoefenen en aan de developers doorgeven als FRANK een slechte (domme) beslissing heeft genomen.

Steeds slimmer

FRANK maakt gebruikt van zogenaamde “machine learning” en zou dus in principe steeds beter moeten worden in het voorspellen van de verschillende relevante uitkomsten en elementen. Omdat we weten dat er gebruikt gemaakt wordt van machine learning lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er geen gebruikt gemaakt wordt van indicatoren zoals snelheid, weigeringspercentage, contractvorm en dergelijke…

 

Category: Rider app

Je krijgt na elke afgeleverde order een email met een bonnetje, deze laat ik allemaal bewaren in een map. Op termijn zal ik wel eens een blogpost maken met een uitleg hoe ik mijn e-mail regels hiervoor heb ingesteld. Maar naast de emails kan je ook via de app zien wat je gedaan hebt qua orders. Dit kan per dag, week en per maand.

Persoonlijk gebruik ik de dagweergave dagelijks bij thuiskomst om mijn orders bij te houden in een een simpele excel sheet. Ook daarover in een toekomstige blogpost meer.

Category: Rider app

Het staat je als opdrachtnemer natuurlijk helemaal vrij zelf te beslissen of je wel of niet werkt. Indien je een sessies hebt geboekt kan je deze makkelijk annuleren via de Rider app.

Doe je dit binnen 24 uur voordat de sessies start dan ‘kost’ je dit wel een negatieve statistiek, wat kan betekenen dat je de volgende niet (meer) in aanraking komt voor vervroegde toegang tot het boeken van sessies.

Category: Rider app

Via de Rider app van Deliveroo kan je sessies boeken, dit zijn de momenten waarop je online kunt gaan en orders aannemen. In Nederland werkt het bedrijf zover ik weet alleen met dit systeem, in het buitenland zijn er zogenaamde “Free to sign in zones” waar je altijd online kunt gaan.

Sessies (plaatsen in het rooster) komen op maandagen beschikbaar. De meeste opdrachtnemers kunnen hier om 17:00 uur bij en hun sessies kiezen. Op basis van bepaalde statistieken kan je echter vervroegde toegang krijgen tot de sessies, om 15:00 of zelf al om 11:00!

Het is mogelijk om dezelfde sessies wekelijks aan te vragen, maar er bestaat geen garantie dat je deze dan ook wekelijks toegeven krijgt. Tot nu toe heb ik hier echter nog geen problemen mee ondervonden en kan ik zo veel (of weinig) werken als ik wil.

Category: Rider app

Je krijgt je opdrachten via een speciale app van Deliveroo. Deze app is alleen beschikbaar voor Android en iOS, helaas dus niet voor Windows Phone.

Category: Rider app