Veelgestelde Vragen – FAQ

Op deze pagina probeer ik de meest gestelde vragen over het werken als freelancer (opdrachtnemer) voor Deliveroo te beantwoorden. Als jouw vraag er nog niet bijstaat kan je deze stellen via de community pagina.

Schrijf je direct in als opdrachtnemer van Deliveroo en ontvang 100 euro extra na de eerste 30 leveringen!

Rider app

De rider app is beschikbaar voor Android en iOS.  Als je eenmaal de app op je telefoon hebt kan je inloggen op basis van je geboekte sessies en je locatie. Het is niet nodig om de op de voorgrond te houden als je eenmaal ingelogd bent. Natuurlijk is het wel handig om, via instellingen, de Rider app toe te staan notificaties te genereren. Zonder die notificaties is het natuurlijk lastig om te zien wanneer je een nieuwe order krijgt. Maar in het algemeen kan je het zien als een soort Whatsapp, je krijgt berichten (orders) binnen ook als de app niet op de voorgrond is.

Category: Rider app

Ja, dat kan zeker! Als opdrachtnemer staat het je vrij naar eigen inzicht de werkzaamheden uit te voeren. Een belangrijk onderdeel hiervan is het kunnen weigeren van orders.

Dit kan om verschillende redenen natuurlijk, misschien werk je voor iemand anders (een andere platform app), heb je geen zin, heb je mechanische pech of wat dan ook. In de app kan je bij het ontvangen van een order in ieder geval kiezen uit een aantal mogelijkheden. Het meest voor de hand liggende is het weigeren van een bestelling op basis van de lange wachttijd of op basis van locatie (te ver weg).

 

Category: Rider app

FRANK is de naam van het algoritme dat voor het toewijzen van de bestellingen verantwoordelijk is. Er gaan een hoop geruchten over Frank maar helaas weten we maar weinig over de precieze werking. Hoewel Deliveroo meerdere malen gezegd heeft dat Frank alleen op basis van locatie beslist wie welke order toegewezen krijgt lijkt dat onwaarschijnlijk.

Het FRANK algoritme is er ook voor verantwoordelijk om de tijdsindicatie te geven op de website/app van Deliveroo. Deze levertijd staat altijd bij restaurant en moet klanten een goede indicatie geven hoe lang het duurt voordat een eventule bestelling geleverd kan worden.

Het FRANK algoritme laat restaurants weten wat de status is van de actieve bestelling, hoe ver een toegewezen opdrachtnemer nog weg is van het restaurant en dus of de bereiding van de bestelling alvast begonnen kan worden.

FRANK beslists ook of er meerdere bestellingen tegelijkertijd opgehaald kunnen worden bij 1 restaurant. Helaas blijkt in praktijk nog regelmatig dat er teveel afstand (en dus tijd) tussen de klanten zit en dus zijn die bestellingen niet optimaal. Order Control kan hier gelukkig wel invloed op uitoefenen en aan de developers doorgeven als FRANK een slechte (domme) beslissing heeft genomen.

Steeds slimmer

FRANK maakt gebruikt van zogenaamde “machine learning” en zou dus in principe steeds beter moeten worden in het voorspellen van de verschillende relevante uitkomsten en elementen. Omdat we weten dat er gebruikt gemaakt wordt van machine learning lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er geen gebruikt gemaakt wordt van indicatoren zoals snelheid, weigeringspercentage, contractvorm en dergelijke…

 

Category: Rider app

Je krijgt na elke afgeleverde order een email met een bonnetje, deze laat ik allemaal bewaren in een map. Op termijn zal ik wel eens een blogpost maken met een uitleg hoe ik mijn e-mail regels hiervoor heb ingesteld. Maar naast de emails kan je ook via de app zien wat je gedaan hebt qua orders. Dit kan per dag, week en per maand.

Persoonlijk gebruik ik de dagweergave dagelijks bij thuiskomst om mijn orders bij te houden in een een simpele excel sheet. Ook daarover in een toekomstige blogpost meer.

Category: Rider app

Het staat je als opdrachtnemer natuurlijk helemaal vrij zelf te beslissen of je wel of niet werkt. Indien je een sessies hebt geboekt kan je deze makkelijk annuleren via de Rider app.

Doe je dit binnen 24 uur voordat de sessies start dan ‘kost’ je dit wel een negatieve statistiek, wat kan betekenen dat je de volgende niet (meer) in aanraking komt voor vervroegde toegang tot het boeken van sessies.

Category: Rider app

Via de Rider app van Deliveroo kan je sessies boeken, dit zijn de momenten waarop je online kunt gaan en orders aannemen. In Nederland werkt het bedrijf zover ik weet alleen met dit systeem, in het buitenland zijn er zogenaamde “Free to sign in zones” waar je altijd online kunt gaan.

Sessies (plaatsen in het rooster) komen op maandagen beschikbaar. De meeste opdrachtnemers kunnen hier om 17:00 uur bij en hun sessies kiezen. Op basis van bepaalde statistieken kan je echter vervroegde toegang krijgen tot de sessies, om 15:00 of zelf al om 11:00!

Het is mogelijk om dezelfde sessies wekelijks aan te vragen, maar er bestaat geen garantie dat je deze dan ook wekelijks toegeven krijgt. Tot nu toe heb ik hier echter nog geen problemen mee ondervonden en kan ik zo veel (of weinig) werken als ik wil.

Category: Rider app

Je krijgt je opdrachten via een speciale app van Deliveroo. Deze app is alleen beschikbaar voor Android en iOS, helaas dus niet voor Windows Phone.

Category: Rider app

Load More

Rider app

De rider app is beschikbaar voor Android en iOS.  Als je eenmaal de app op je telefoon hebt kan je inloggen op basis van je geboekte sessies en je locatie. Het is niet nodig om de op de voorgrond te houden als je eenmaal ingelogd bent. Natuurlijk is het wel handig om, via instellingen, de Rider app toe te staan notificaties te genereren. Zonder die notificaties is het natuurlijk lastig om te zien wanneer je een nieuwe order krijgt. Maar in het algemeen kan je het zien als een soort Whatsapp, je krijgt berichten (orders) binnen ook als de app niet op de voorgrond is.

Category: Rider app

Ja, dat kan zeker! Als opdrachtnemer staat het je vrij naar eigen inzicht de werkzaamheden uit te voeren. Een belangrijk onderdeel hiervan is het kunnen weigeren van orders.

Dit kan om verschillende redenen natuurlijk, misschien werk je voor iemand anders (een andere platform app), heb je geen zin, heb je mechanische pech of wat dan ook. In de app kan je bij het ontvangen van een order in ieder geval kiezen uit een aantal mogelijkheden. Het meest voor de hand liggende is het weigeren van een bestelling op basis van de lange wachttijd of op basis van locatie (te ver weg).

 

Category: Rider app

FRANK is de naam van het algoritme dat voor het toewijzen van de bestellingen verantwoordelijk is. Er gaan een hoop geruchten over Frank maar helaas weten we maar weinig over de precieze werking. Hoewel Deliveroo meerdere malen gezegd heeft dat Frank alleen op basis van locatie beslist wie welke order toegewezen krijgt lijkt dat onwaarschijnlijk.

Het FRANK algoritme is er ook voor verantwoordelijk om de tijdsindicatie te geven op de website/app van Deliveroo. Deze levertijd staat altijd bij restaurant en moet klanten een goede indicatie geven hoe lang het duurt voordat een eventule bestelling geleverd kan worden.

Het FRANK algoritme laat restaurants weten wat de status is van de actieve bestelling, hoe ver een toegewezen opdrachtnemer nog weg is van het restaurant en dus of de bereiding van de bestelling alvast begonnen kan worden.

FRANK beslists ook of er meerdere bestellingen tegelijkertijd opgehaald kunnen worden bij 1 restaurant. Helaas blijkt in praktijk nog regelmatig dat er teveel afstand (en dus tijd) tussen de klanten zit en dus zijn die bestellingen niet optimaal. Order Control kan hier gelukkig wel invloed op uitoefenen en aan de developers doorgeven als FRANK een slechte (domme) beslissing heeft genomen.

Steeds slimmer

FRANK maakt gebruikt van zogenaamde “machine learning” en zou dus in principe steeds beter moeten worden in het voorspellen van de verschillende relevante uitkomsten en elementen. Omdat we weten dat er gebruikt gemaakt wordt van machine learning lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er geen gebruikt gemaakt wordt van indicatoren zoals snelheid, weigeringspercentage, contractvorm en dergelijke…

 

Category: Rider app

Je krijgt na elke afgeleverde order een email met een bonnetje, deze laat ik allemaal bewaren in een map. Op termijn zal ik wel eens een blogpost maken met een uitleg hoe ik mijn e-mail regels hiervoor heb ingesteld. Maar naast de emails kan je ook via de app zien wat je gedaan hebt qua orders. Dit kan per dag, week en per maand.

Persoonlijk gebruik ik de dagweergave dagelijks bij thuiskomst om mijn orders bij te houden in een een simpele excel sheet. Ook daarover in een toekomstige blogpost meer.

Category: Rider app

Het staat je als opdrachtnemer natuurlijk helemaal vrij zelf te beslissen of je wel of niet werkt. Indien je een sessies hebt geboekt kan je deze makkelijk annuleren via de Rider app.

Doe je dit binnen 24 uur voordat de sessies start dan ‘kost’ je dit wel een negatieve statistiek, wat kan betekenen dat je de volgende niet (meer) in aanraking komt voor vervroegde toegang tot het boeken van sessies.

Category: Rider app

Via de Rider app van Deliveroo kan je sessies boeken, dit zijn de momenten waarop je online kunt gaan en orders aannemen. In Nederland werkt het bedrijf zover ik weet alleen met dit systeem, in het buitenland zijn er zogenaamde “Free to sign in zones” waar je altijd online kunt gaan.

Sessies (plaatsen in het rooster) komen op maandagen beschikbaar. De meeste opdrachtnemers kunnen hier om 17:00 uur bij en hun sessies kiezen. Op basis van bepaalde statistieken kan je echter vervroegde toegang krijgen tot de sessies, om 15:00 of zelf al om 11:00!

Het is mogelijk om dezelfde sessies wekelijks aan te vragen, maar er bestaat geen garantie dat je deze dan ook wekelijks toegeven krijgt. Tot nu toe heb ik hier echter nog geen problemen mee ondervonden en kan ik zo veel (of weinig) werken als ik wil.

Category: Rider app

Je krijgt je opdrachten via een speciale app van Deliveroo. Deze app is alleen beschikbaar voor Android en iOS, helaas dus niet voor Windows Phone.

Category: Rider app

Load More

Rider app

De rider app is beschikbaar voor Android en iOS.  Als je eenmaal de app op je telefoon hebt kan je inloggen op basis van je geboekte sessies en je locatie. Het is niet nodig om de op de voorgrond te houden als je eenmaal ingelogd bent. Natuurlijk is het wel handig om, via instellingen, de Rider app toe te staan notificaties te genereren. Zonder die notificaties is het natuurlijk lastig om te zien wanneer je een nieuwe order krijgt. Maar in het algemeen kan je het zien als een soort Whatsapp, je krijgt berichten (orders) binnen ook als de app niet op de voorgrond is.

Category: Rider app

Ja, dat kan zeker! Als opdrachtnemer staat het je vrij naar eigen inzicht de werkzaamheden uit te voeren. Een belangrijk onderdeel hiervan is het kunnen weigeren van orders.

Dit kan om verschillende redenen natuurlijk, misschien werk je voor iemand anders (een andere platform app), heb je geen zin, heb je mechanische pech of wat dan ook. In de app kan je bij het ontvangen van een order in ieder geval kiezen uit een aantal mogelijkheden. Het meest voor de hand liggende is het weigeren van een bestelling op basis van de lange wachttijd of op basis van locatie (te ver weg).

 

Category: Rider app

FRANK is de naam van het algoritme dat voor het toewijzen van de bestellingen verantwoordelijk is. Er gaan een hoop geruchten over Frank maar helaas weten we maar weinig over de precieze werking. Hoewel Deliveroo meerdere malen gezegd heeft dat Frank alleen op basis van locatie beslist wie welke order toegewezen krijgt lijkt dat onwaarschijnlijk.

Het FRANK algoritme is er ook voor verantwoordelijk om de tijdsindicatie te geven op de website/app van Deliveroo. Deze levertijd staat altijd bij restaurant en moet klanten een goede indicatie geven hoe lang het duurt voordat een eventule bestelling geleverd kan worden.

Het FRANK algoritme laat restaurants weten wat de status is van de actieve bestelling, hoe ver een toegewezen opdrachtnemer nog weg is van het restaurant en dus of de bereiding van de bestelling alvast begonnen kan worden.

FRANK beslists ook of er meerdere bestellingen tegelijkertijd opgehaald kunnen worden bij 1 restaurant. Helaas blijkt in praktijk nog regelmatig dat er teveel afstand (en dus tijd) tussen de klanten zit en dus zijn die bestellingen niet optimaal. Order Control kan hier gelukkig wel invloed op uitoefenen en aan de developers doorgeven als FRANK een slechte (domme) beslissing heeft genomen.

Steeds slimmer

FRANK maakt gebruikt van zogenaamde “machine learning” en zou dus in principe steeds beter moeten worden in het voorspellen van de verschillende relevante uitkomsten en elementen. Omdat we weten dat er gebruikt gemaakt wordt van machine learning lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er geen gebruikt gemaakt wordt van indicatoren zoals snelheid, weigeringspercentage, contractvorm en dergelijke…

 

Category: Rider app

Je krijgt na elke afgeleverde order een email met een bonnetje, deze laat ik allemaal bewaren in een map. Op termijn zal ik wel eens een blogpost maken met een uitleg hoe ik mijn e-mail regels hiervoor heb ingesteld. Maar naast de emails kan je ook via de app zien wat je gedaan hebt qua orders. Dit kan per dag, week en per maand.

Persoonlijk gebruik ik de dagweergave dagelijks bij thuiskomst om mijn orders bij te houden in een een simpele excel sheet. Ook daarover in een toekomstige blogpost meer.

Category: Rider app

Het staat je als opdrachtnemer natuurlijk helemaal vrij zelf te beslissen of je wel of niet werkt. Indien je een sessies hebt geboekt kan je deze makkelijk annuleren via de Rider app.

Doe je dit binnen 24 uur voordat de sessies start dan ‘kost’ je dit wel een negatieve statistiek, wat kan betekenen dat je de volgende niet (meer) in aanraking komt voor vervroegde toegang tot het boeken van sessies.

Category: Rider app

Via de Rider app van Deliveroo kan je sessies boeken, dit zijn de momenten waarop je online kunt gaan en orders aannemen. In Nederland werkt het bedrijf zover ik weet alleen met dit systeem, in het buitenland zijn er zogenaamde “Free to sign in zones” waar je altijd online kunt gaan.

Sessies (plaatsen in het rooster) komen op maandagen beschikbaar. De meeste opdrachtnemers kunnen hier om 17:00 uur bij en hun sessies kiezen. Op basis van bepaalde statistieken kan je echter vervroegde toegang krijgen tot de sessies, om 15:00 of zelf al om 11:00!

Het is mogelijk om dezelfde sessies wekelijks aan te vragen, maar er bestaat geen garantie dat je deze dan ook wekelijks toegeven krijgt. Tot nu toe heb ik hier echter nog geen problemen mee ondervonden en kan ik zo veel (of weinig) werken als ik wil.

Category: Rider app

Je krijgt je opdrachten via een speciale app van Deliveroo. Deze app is alleen beschikbaar voor Android en iOS, helaas dus niet voor Windows Phone.

Category: Rider app

Load More

Meer vragen of hulp nodig?